بابونه

یک گل میباشد و ارتباط خاصی با این وبلاگ بخصوص ندارد!!

بابونه

یک گل میباشد و ارتباط خاصی با این وبلاگ بخصوص ندارد!!

اقتصاد



 حساب عرضه و تقاضاست.



اگر خودت را بیش از حد تقاضا عرضه کردی بدان قیمت افت می‌کند. ضرر می‌کنی.




همکلاسای تپل


گرگ دیروز از در اومد تو دیدم چشماش داره برق می‌زنه.


بهش می‌گم چیه کبکت خروس می‌خونه.


مثل اینکه فتحی کرده باشه می‌گه امروز رفتم کلاس زبان ثبت نام کردم.


با تعجب می‌گم خوب؟


می‌گه مختلطه!


می‌پرسم ده؟ ای‌ول! چنتا دخترین چنتا پسر؟


می‌گه دختر پسریشونو نگا نکردم! سه تا گوسفند تپل تو کلاسمونن!!!!



پ.نون:


بی‌ربط ولی قشنگ. این شعرای گنجور هست که هر دفعه کنار صفحه اتفاقی می‌نویسه، این دفعه دیدم از مصلح‌الدین یه بیت بی‌نظیر گذاشته.


غـم به تولای تو بخریده‌ام
جان به تمنای تو بفروخته

غزل خیلی قشنگیه، بیت اولش اینه:

ای رخ چون آینه افروخته
الحـذر از آه مـن سوخته

هیچوقت گفتم چقدر به این مصلح نالوطی حسودیم می‌شه؟ بعله می‌شه! مثه سگ!


پایدار به ناچار


- بهت افتخار می‌کنم. اینهمه پایداری رو نمی‌دیدم تو وجودت پسر! باریکلا!


- پایداری... اوهوم.... خوب بله هنوز پوکی استخون ندارم.



فرنچ کیس


- کاری نداری؟


- نه، کجا می‌ری؟


- دارم می‌رم سر صحنه فیلم‌برداری "وکیل‌مدافع شیطان".


- اووووه چه خبره مگه؟


- می‌خوام برم شارلیزترونو ماچش کنم بیام.


- زده به سرت؟ به جای اینکه اینهمه راه بری تا هالیوود از همین راه زمینی برو ایتالیا تا رم دو قدم راه.


- که چی؟


- برو سر لوکیشن "تعطیلات رمی" آدری‌هپبورنو ببوس هم خوشگلتره هم احتمال کتک‌خوردنت کمتر! حدس می‌زنم با گرگوری‌پک بهتر میتونی کنار بیای تا کیانوریوز و آل‌پاچینو. دوتایی دست به هم می‌شن می‌کشننت!


- واقعا؟


- اوهوم! پس چی؟



ارادتمندیم قربان


خیلی مخلصیم، چاکریم، ارادتمندیم قربان، ما کوچیکتیم، احوال‌پرس، کرتیم، فیل کف کفشتیم، چمنتیم، بنده‌نوازی می‌فرمائید، فدات شم، یه دونه‌یی...........


دروغهای شاخداری که اگه بخوایم زیاد بهش فکر کنیم خودمونم شاخ در میاریم.




پ.نون:


پیرو تبعیت از سیاست ریاضت اقتصادی دول اروپایی، پ.نون نیز مشغول گرفتن خود از پستان اینترنت می‌باشد. سعی می‌کنم با هر چنگ و دندونی که شده اینجا رو نگه دارم اما فقط همین. وب‌گردی و گوش‌چرخ و دید و بازدید و حال و حولو لولو برد. 


پ.نون:


دلخوشیهای آدمیزاد عین گل بهارین و خود آدمیزاد عین بارون بهار. چیک چیک شر شر جر جر و تمام... 


پ.نون:


فکر نمی‌کردم اینجاها رو ببینم. اگرچه اگر فکرم می‌کردم....


پ.نون:


پ.نون و مرگ! پ.نون و گلوله! پ.نون و حناق! یکی اینو خفه‌ش کنه!!!



گردن شکستنیست! بپا!!


اگر به بهترینها رسیدی، به خودت نگاه کن.

 

اگر بهترین نیستی آماده باش که به سر سقوط نکنی. 


سقوط حتمیست.



سلام خوبی؟ چه خبر؟


توئی که به هر سودا که بخش هِشتی بهره بردی


توئی که از توشه‌ی مالباخته باخبری 


توئی که شرر اندر شرر با لب دوخته بر دل سوخته می‌افکنی و دم بر نمی‌آوری



حالت خوبه؟ قربانت سلام برسان...



پ.نون:


کلمه‌ها و ترکیبهای تازه :)


سودا : داد و ستد، خرید و فروش، تجارت

هشتن: گذاردن، قرار دادن

بخش هشتن: شرکت کردن، سهم گذاشتن

توشه: دارایی، موجودی

شرر: شرار، شراره، جرقه، کنایه از آتش و شعله


نتیجه‌ی اخلاقی: چرت گفتن که کنتور نمیندازه! قربانت! سلام برسان :)


سراب (5)


- منصور محتشم


- بله


- پاشو باباجون ملاقاتی داری


پسر کاغذ و قلمش را در ساک قرار می‌دهد زیپ ساک را قفل می‌کند و از تخت طبقه دوم پایین می‌جهد. دم‌پاییش را سر پا می‌اندازد و راه می‌افتد.


در سالن ملاقات مسعود برادرش انتظارش را می‌کشد.


- سلام


- سلام خوبی؟


- ممنون بد نیستم. چه خبر؟


- سلمتی. اینجا چه خبر؟ اخت شدی با محیط؟ غذا خوبه؟


- آره بابا عالیه! یه آرامشی داره. هم‌بندیام چکی و دیه‌ای و این‌تیپیان. آدمای ناتویی نیستن خدا رو شکر. جمعا خیلی طوری نیست. ملالی نیست جز دوری شما و این مستراحای افتضاح!


- گمشو! آدم نشدی این مدت؟


- نه جدی می‌گم! غذا هم که بنایی نیست قورمه‌سبزی مامانو بهم بدن اما قابل تحمله. قبل‌ازظهرها هم می‌ریم تو هواخوری تنی به آفتاب می‌دیم بعضی وقتام اگه مأمورا مهربون باشن گل‌کوچیکیم می‌زنیم جات خالی.


- جای عمه‌ت خالی! ببین این مجله‌ها برات خوبه، من که نمی‌دونم چی دوس داری همینطوری شانسکی گرفتم.


- خنگ‌الله یه نگاه تو قفسه‌هام می‌کردی می‌فهمیدی چی دوس دارم، بده ببینم..... خوبه حالا. دفعه‌ی دیگه نوآورم بیار واسم قربون دست. چه خبر از این یارو؟


- تو که نمی‌ذاری برم سر عقلش بیارم! ببینم چی می‌خواد. الآن که بری باش حرف بزنی با یه تریلی عسلم نمی‌شه قورتش داد!


- این چی بخواد؟ این کل ایل و طایفه‌مونو با پول توجیبیش می‌خره می‌فروشه!چی می‌خواد به نظرت؟


- نمی‌خوای راستشو بهم بگی بالاخره؟ اون زیپ صاب‌مرده‌ی دهنتو نمی‌خواد باز کنی همینطوری به زبون هیروگلیف برام تعریف کن چی بوده قضیه! کیف پول یارو با اون همه پول و مدارک تو کشوی دکون تو چیکار می‌کرده؟


- مگه من به دااش خودم دروغ می‌گم؟ راست حسینیش عین واقعیت همینه که شنیدی یه زنه اومد تو مغازه این کیفه رو انداخت جلوم گفت این کیف جلوی مغازه‌ افتاده بذار یه گوشه تا صاحبش پیدا شه. منم گرفتم نگاه کردم دیدم چه همه پول توشه. اون رگ احمق لوطی‌گریم ور اومد کیفو انداختم تو کشو. زنه که پاشو از دکون گذاشت بیرون این یارو و مأمورا از در ریختن تو یارو داد زد همینه سرکار! اونام دکونو گشتن کیفو پیدا کردن نشون یارو دادن اونم گفت خودشه کارتشم تو کیف بود که من ندیده بودم تو یه نگاه! بعد یارو گفت پولای توی کیف فلان‌قدر تراول بوده که این پولا نصف اون پولم نمی‌شد! راستی یه بادمجونم زیر چش یارو سبز شده بود به چه بنفشی! یارو گفته من فلان شب باش گلاویز شدم زدمش کیفشو زدم و در رفتم. اونم رد منو زده و جامو پیدا کرده....


مسعود با بی‌حوصلگی حرف برادرش را قطع می‌کند.


- اتسترا اتسترا اتسترا !! عزیز من اینا رو که خودم می‌دونم! اصل ماجرا!! اگه دزد نیستی که نیستی، پسر بنگاه‌دار بزرگ شهر، دکتر بعد از این، با این بادمجون و دک و پز رو کله‌ی تو چیکار می‌کنه؟ آخه یه بلایی سرش آوردی که این تیارتو برات راه انداخته! بابا بچه‌م گاگول که نیستم! رفتم بهش گفتم چه مرگته می‌گه خودش می‌دونه. چی می‌دونی که به من، برادرت نمی‌گی؟ 


- یه چیو مطمئن باش من دزد نیستم سر گردنه‌گیر هم نیستم. این کارا رو هم صد سال دیگه هم نمی‌کنم اما کاری کردم که باید می‌کردم، پیش وجدان خودم هم شرمنده نیستم اما اون کار مجازات داره، مجازاتشم دارم می‌کشم. خیلی ساده‌س! 


- ببین! مرگ مسعود، قضیه همین خانوم‌خوشگله نیس؟


- حرف دهنتو بفهم! اون خانوم اسمش خانوم‌خوشگله نیست!


- چیه پس؟


- امممممم، نمی‌دونم.


- نمی‌دونی! به همین سادگی! منم ببوگلابی! دااش ما که یه عمری با غریبه‌ترین دختری که اختلاط کرده دختر همسایه‌ی روبرویی بوده و اونم دم در وقتی بهش می‌گفته اول شما بفرمائین یهویی با یه هولوی کلاس بالا رفیق شیش از کار در میان و یه خط درمیون تو قهوه‌خونه‌ی غلام جیک‌جیک می‌کنن، جواب هیچ بنی‌بشریم پس نمی‌دن، لباس شیک می‌پوشن، کارای مرموز می‌کنن بعدشم تشریفشونو می‌برن زندون به سلامتی! پرونده مختومه است والسلام. خر خودتی! دااش من! اگه همون روزا خرتو چسبیده بودم حکمت کرده بودم یا راستشو بگو یا لوت می‌دم به بابا کار به اینجاها نمی‌کشید! ما رو بگو که کلی باد کرده بودیم که دااشمون از توش در اومده و تیکه‌ی بالا شهری می‌زنه به تور!


- هووی! من رو اون خانوم تعصب دارما! نشنوم دیگه پشت سرش ا این حرفا بزنی!


- خوبه تو هم! یالا باش! یا حرف درست می‌زنی یا خودم ته‌توش رو در میارم! تازه، اونای دیگه هرچی نظر خودشونه می‌گنا! اونوقت تو بده می‌شی! بابا یکیو با خودت داشته باش دیگه. من که نمی‌رم اصل داستانو تو بوق کنم! داداشمی خله!


- .......


- همین؟


منصور بعد از مدتی فکر و حلاجی درونی به حرف می‌آید و خیلی خلاصه داستان را تیتروار تعریف می‌کند.


- خلاصه اینکه من نفهمیدم این بابا دکون ما رو چطوری پیدا کرده و چطوری به کله‌ش خطور کرده که اینطوری از من انتقام بگیره اما نقشه‌ش حرف نداشت! معلومه که خیلی داغ بوده که راضی شده پای چش خودشو اونطوری داغون کنه، دکمه‌های لباسشو کنده، با نوک چاقو رو بازوش خط انداخته رفته کلی طول درمان گرفته، اصن یه وعضی! همینقدر هم که برام بریدن کلی بهم حال دادن. وکیلم که اینطوری می‌گفت! می‌گفت اگه می‌خواستن کم کمش این بود که باید مینداختنم پیش این‌کاره‌ها! اونوقت معلوم نبود چی از تو حبس بیام بیرون!


- نمی‌خوای باهاش حرف بزنی بگی بابا اینا همه‌ش زیر سر اوشون بوده؟ نمی‌خوای من برم در خونه‌ی خضری به گوش اونا برسونم چه خبر شده؟ چه دسته‌گلی آب دادن؟


- چی؟ بری اونا رو خبر دار کنی؟ ابدا! کاری که کردم خودم کردم پاشم وایسادم! چشمم کور دندم نرم! اون بنده خدا که نیومد منو به زور ببره! خودم کردم. چه می‌دونست به اینجاها می‌کشه؟ فقط اگه بتونی، که می‌دونم خیلی بعیده، یه آدرسی چیزی ازش برام گیر بیار، یه چیزی دارم که می‌خوام براش بفرستم.


- زکی! ما رو باش داریم زیر علم کی سینه می‌زنیم! تو تنهایی یه طویله خری! ببین اینجا چیزخورت نکردن؟


- نه.... فقط اگه پسره رو باز دیدی بهش بگو فلانی معذرت خواست و گفت چاره‌ای نداشته. همین. 


- معذرت خواسته همین!! اونهمه پولو تا آخر دنیام نمی‌تونی جور کنی تحویلش بدی! یارو سند حسابداری و مدارک بانکی هم رو کرده که اون پولا رو اون روز تحویل گرفته!! کجای کاری اخوی! خوش‌خیال!


- مطمئنم اون اینقدا نامرد نیست. اینا آدمای خوبین خوبم می‌دونن که نمی‌تونن این پولو از من بگیرن. این می‌خواد اینطوری دهن منو صاف کنه که کرده. کم‌کم آروم می‌شه بعد می‌شه باهاش حرف زد.


- چی بگم والا! کاری نداری بیرون؟ آها راستی خبر جدید اینکه اوستات بهم پیغام داده بیای بیرون استخوناتو نرم می‌کنم. بهتره همون تو بمونی تا آخر!


- خودم باهاش کنار میام. اوستام هر دو روز یه بار اینو گفته هیچوقتم عملیش نکرده اگه نه من الآن باید تو گونی این‌وراون‌ور می‌شدم. یه روزی باهاش حرف می‌زنم. اما الآن نه. می‌دونم اعصابش از دستم داغونه! به بابا مامان سلام منو برسون بگو دوسشون دارم. یه جوریم که خراب نشه توجیهشون کن که عزیز‌دونه‌شون پسر نوح نیست.


- نه، اونا خیالشون از تو راحته اما بد نگران تو و آینده‌تن.


- قربانت، برو دیگه.


- آره باید برم. دیرم شد. چاو!


- چاو و مرض!



سه هفته بعد


- منصور محتشم.


- بعله


- پاشو باباجون مدیریت می‌خوادت


- مدیریت؟ منو؟ چطور؟


- من چه می‌دونم یالا! اون بالا دراز کشیده سین‌جیم می‌کنه! حاجی رو معطلش کنی خیلی حال نمی‌کنه ها!!



پایان   



پ.نون: اگه سوتی خاصی در امور قانونی و زندان تو قصه دیدید ببخشید دیگه! زیاد درگیر نبودم حال و حوصله‌ی تحقیق و اینام موجود نبود :)


سراب (4)


شاید هیچوقت تصور نکرده باشید که اون روزها چطور برام گذشت. درست مثل یه خواب خوب. وقتی که سر کار بودم دائم توی رؤیاهام با شما بودم. حق با شماست، هیچ قول و قراری غیر از یه نقش دروغی نداشتیم و اگه منطقی توی سرم می‌گشت باید از خودم می‌پرسیدم چیِ من شما رو می‌تونه جذب کنه؟ وقتی همه‌ی جذابیت کاذب منو خودتون ساخته بودید.


هیچوقت بهتون نگفتم اما اون کسی که شما از من ساختید خیلی سوکسه داشت، در حدی که دونفر از بهترین دوستهاتون بهم ابراز علاقه کردن و یه جورهایی پیشنهاد دادن. اون روز که بهم زنگ زدید منیژه مهمونی گرفته توی ویلاشون و از منهم دعوت کرده که حتما باید باشم یادتون میاد؟ پنجشنبه‌عصری بود اومدین دنبالم. هدف اصلی اون مهمونی شکار من بود متأسفانه. ببخشید یه کم باهاش تند برخورد کردم که آخر شب می‌گفت میگرنم عود کرده و رفت خوابید. یکی از همکلاسهاتون هم اون روزهایی که گفته بودید عصرها بیام دنبالتون که قشنگ جا بیفتم تو ذهن بچه‌ها، تا شما برسید خلاصه زیاد خودمونی شد. خوب منم خودمو زدم به خنگی که مثلا نفهمیدم منظورت چیه. باید همه‌چی به عهده‌ی خودم بود که آدرس بقالیو بهشون می‌دادم که بیان و با حقیقت برخورد کنن نه با اون عروسک. اگرچه شاید این شکل و قیافه هم یه عروسک باشه. کسی چی می‌دونه حقیقت من شیطونه یا فرشته. خودمم موندم.


گفتن اینها زیراب‌زنیه اما تو شرایط فعلی فقط ثبت تاریخ بدون ارزشه. جلسات برنامه‌ریزی نقشه‌ها توی رستوران سنتی محله‌ی ما جذابترین بود. شبهایی که دوتایی یه گوشه می‌نشستیم و دیزی می‌زدیم و ساعتها حرف می‌زدیم. ماجراجویی! این بهترین اسمی بود که شما می‌ تونستید به مجموعه‌ی اتفاقات اون دوره بدید. 


یه بار که از خودتون می‌گفتید و خونواده‌تون، حرفی زدید که منو خیلی درگیر خودش کرد. گفتید منم باید الآن مثل خواهر برادرهام اون‌ور آب بهترین زندگیو می‌کردم و خوش می‌گذروندم اما من یه موی تو رو با صدتا از اون فی‌فی‌ جی‌جیا عوض نمی‌کنم. و من به خود گرفتم! شاید قصد شما از تو، من نوعی بود اما آدم دلش می‌خواد سر خودشو گول بماله.



چند وقت شد؟ زیاد نبود اما برای من یه زندگی کامل بود. تولد، رشد، بلوغ و مرگ.


مرگ من خیلی زود رسید، وقتی که ایمیل پذیرش شما تو دانشگاه نمی‌دونم چی‌چی فرنگ به دستتون رسید. اون روز تو پوستتون نمی‌گنجیدید، مثل یه دختربچه‌ی شاد و سرخوش که به باربی مورد علاقه‌ش رسیده ورجه‌ورجه می‌کردید و جزئیات داستان رو برام تعریف می‌کردید.


راستش بعد از فهمیدن اصل ماجرا دیگه چیزی نشنیدم فقط شما رو نگاه می‌کردم که چطور با هیجان و خوشحالی تعریف می‌کنید که چی شده، صداها توی گوشم نامفهوم بود و تصاویر. سعی می‌کردم یه لبخند مسخ قلابی رو صورتم نگه دارم و با سر تأیید کنم و گهگاهی یه خوب؟ یا چه خوب! بگم که همکاری کرده باشم. فقط وقتی که برای اولین و آخرین بار منو بغل کردید و گفتید خیلی خوشحالم از بهت بیرون اومدم.


فرشاد خیلی زود مرد. منم دوستش نداشتم اما تنها کانال ارتباط من و شما بود و باید تحملش می‌کردم.


وقتی می‌رفتید هیچکدوم از امانتیهاتون رو پس نگرفتید حتی کارت بانکی و گفتید خودم توضیح می‌دم. من این‌همه پولو چکار کنم؟ اینها نه خاطره‌ی خوب منن و نه حقم. اما متشکرم، خیلی.


بیشتر از همه به اون مجسمه‌ی کوچکی که گفتید از یه زن کولی خریدید و گفته برای دفع جن مؤثره علاقمندم. گذاشتمش سر طاقچه‌ی اتاقم. بعد از این هیچ جنی نمی‌تونه بهم حمله کنه.


راستی اون ور آب دیزی گیر میاد؟ با پیاز مفصل و دوغ محلی. اگه گیر نیاد خیلی خوبه. چون می‌دونم اونقدر دوست دارید که شاید به اون دلیل یه سر برگردید این‌طرفا، شاید توی همون پاتوق قدیمی. شاید منم اونجا باشم...


هیچوقت جرأت نکردم ازتون بپرسم شما که دلتون نمی‌خواست با اون جوون که هم خوش‌اخلاقه هم خونواده‌دار، هم وضع مالیش خوبه و هم خوش‌قیافه دوست باشید یا ازدواج کنید، منتظر چی هستید. اما حدس می‌زنم منتظر کسی بودید که اسمش پسرک نباشه، کسی اونقدر قوی که بشه با تمام وزن بهش تکیه کرد و اونقدر تودار که همیشه یه معما باقی بمونه. دوره‌زمونه‌ی شاهزاده‌های اسب‌سوار سر اومده. شاید اگه یکی اونطوری هم پیدا می‌شد کله‌ی اونم می‌کوبیدید زیر طاق. خوب می‌تونم تجسم کنم می‌گفتید بچه فوفول فکر کرده کیه مثلا! شاید من باید می‌رفتم سواری یاد بگیرم و نقش شاهزاده‌ی ترانسیلوانیا رو بازی کنم براش!


ادامه دارد... 


سراب (3)


سلام


اول اجازه بدین برای اینکه رؤیاییترین آرزومو ولو برای مدت کوتاهی محقق کردین ازتون تشکر کنم. واقعا تجربه‌ی قشنگی بود که ازش خیلی چیزها یاد گرفتم. بازم متشکرم.


این روزها فرصت زیادی دارم برای اینکه اتفاقات اون روزها رو برای خودم دوباره‌سازی کنم و بهشون فکر کنم. می‌دونید خاطره‌ها تنها لذتهایی هستند که آدم می‌تونه برای خودش داشته‌باشدشون و مکرر هرقدر که دلش می‌خواد تکرارشون کنه پیش خودش. قصه‌ی دختر شاه پریون و جوانک روستایی، قصه‌‌های شاهزاده‌ها و جادوگرها، همه‌ی قصه‌های مادربزرگها رو کنار بذاره و شبها فقط با این قصه‌ها خوابش ببره و فرداش با همونها از خواب پاشه. قشنگه نه؟


اون روز که با اون سر و وضع پشت ماشین نشستم و روشنش کردم درست حس می‌کردم شاهزاده‌ای هستم که سوار بر یه اسب سفید پرنده شدم، شمشیر جواهرنشانم رو حمایل کردم و دارم می‌رم به جنگ دیو سیاه تا شاهزاده‌خانوم رؤیاهام رو از چنگش نجات بدم. نمی‌تونید تجسم کنید که چقدر خوشبخت بودم، چقدر...


یادتون میاد؟ وقتی که از کافی‌شاپ اومدین بیرون، صورت دوستاتون واقعا دیدنی بود هیچکدوم تا چند ثانیه حرف نمی‌تونستن بزنن، همه هاج و واج به این مجموعه که منم یکی از اونها بودن زل زده بودن و خشکشون زده بود. ماشین، لباسها، عینک آفتابی، ساعت و من!


چه دنیاییه واقعا! مثل اینکه "من" بی‌ارزشترین جزء این مجموعه بود چون اگه هرکدوم از اونا منو پشت دخل بقالی می‌دیدن باهام مثل یک "چیز" برخورد می‌کردن، مثل هرکدوم از جنسهای بنجل بقالی کوچیک ما. اما اونجا شده بودم بخشی از یه شکوه بی‌همتا.


یادتونه؟ وقتی که منو به اسم فرشاد معرفی کردید و همه اومدن با احترام باهام دست دادن و من نمی‌تونستم لرزش دستم رو ازشون پنهون کنم؟ راستی مگه منصور چه عیبی داشت که باید فرشاد سناریوی شما باشم؟ بعد که فکر می‌کردم فهمیدم چرا. چون همه‌ی من اونجا دروغ بود چه رسد به اسم و رسمم.


وقتی داشتیم با هم وارد اون نمایشگاه می‌شدیم که همیشه برام داخل شدن بهش هم یه رؤیا بود کم‌کم خود جعلیم رو باورش کردم و توی اون قالب جا افتادم. کنترل عروسک خیمه‌شب‌بازیی که دونفری خلقش کردیم رو به دست گرفتم و توی ذهنم سناریو رو بازخوانی کردم. همه‌چیز روی حساب پیش می‌رفت و من برق موفقیت رو توی چشماتون می‌خوندم. وقتی که مستقیم رفتید طرف اون طفل معصوم که گوشه‌ی نمایشگاه مثل مجسمه‌ ایستاده بود.


وقتی باهاش دست می‌دادم حس غریبی از دستم به تنم سرایت می‌کرد. اون نه تنها دیو سیاه قصه نبود بلکه مثل یه آهوی فراری تیر خورده بود که شکارچی بالای سرش رسیده. معرفی من بهش درست مثل تیر خلاصی بود که مستقیم به قفسه‌ی سینه‌ش شلیک شده باشه.


خودم رو می‌دیدم اگر در یک خانواده‌ی پولدار به دنیا اومده باشم. اون شب که می‌خوابیدم به خودم می‌گفتم اگه من توی اون خانواده به دنیا می‌اومدم حتما اسمم فرشاد بود و دیگه اون سر و صورت یه دروغ نبود، اگه شما رو می‌دیدم حتم اون کارهاییو می‌کردم که اون کرد و توی اون لحظه خودم رو می‌دیدم که به زانو در اومده و کاخ آرزوهایی که شب و روز برای خودش می‌ساخته و می‌آراسته رو سرش خراب شده. خودم رو می‌دیدم. چندین بار با خودم عهد کردم که برم و همه‌چیز رو بهش بگم اما باز می‌دیدم که شما برام از خودم مهمترید. چه فرقی می‌کنه خودم واقعی یا خودمی که توی اون نمایشگاه گرفتار شده بود و با یه تلنگر شکست.


در مورد اتومبیلهایی که فقط تونسته بودم با لمس کاغذ مجلات بهشون دست بزنم ازش سؤال می‌کردم و اون طوطی‌وار بهم اطلاعات می‌داد. تورک موتور این مدل چقده؟ سیستم تعلیق مدل امسال از پارسالش بهتر شده، کامپیوتر اینها به راحتی راننده‌ی خواب رو از بیدار تشخیص می‌ده و کنترل اتومبیل رو به دست می‌گیره و کلی خاطرات دروغی که من توی نقدهای اینترنتی خونده بودم و حفظشون بودم به عنوان یه سرگرمی بچگانه! نقشم رو به خوبی بازی کردم و هر لحظه لبخند رضایت رو روی لبهاتون می‌دیدم.


از جهتی شما هم تقصیری ندارید. بهتون حق می‌دم که من شاگرد بقال و من همکلاس و هر من دیگری رو نخواهید. دنیای غریبیست چرا ایده‌آل آدمها همگرا نمی‌شود؟


وقتی خوش و موفق همه‌چیز تموم شد و من داشتم ماشین رو تحویلتون می‌دادم گفتید تو بهترینی! یادتون میاد؟ و من خوشبختترین آدم روی زمین بودم. حاضر نبودم جام رو با بیل‌گیتس عوض کنم حتی!


نمی‌دونم چرا دارم اینها رو براتون می‌نویسم با اونکه تقریبا مطمئنم هیچوقت نخواهید خوند اما از ننوشتنم بهتره. نمی‌تونم همه‌شون رو توی دلم حبس کنم.


ادامه دارد...